In the planning studies that our Directorate has made about taxis, the requests related to taxi cabstand were evaluated and necessary arrangements were made after the field surveys
The Directorate has made the necessary arrangements for taxi stops and has arranged the documents related to the stop settlement plans to raise the standards of access.
Registration of school, personnel, public, tourism, free passenger services has begun to be approved by checking the suitability for service vehicles in order to increase the quality in public transportation.
M and TM serial plate minibuses have begun to record the legal standard of operation, to protect their rights and to ensure that citizens receive quality service.
The main objective of the establishment of the Public Transportation Services Directorate is to strengthen the transportation in Istanbul and increase the standards and to produce alternative solutions for the traffic problem.
Since the establishment of our Directorate, we have made arrangements with regard to taxi minibus transport and have carried out audits in order to better serve the public.
Since the establishment of the Directorate of Public Transportation Services, it has issued documents on luxury fleet and fleet transport and has carried out audits in this context.
The Directorate has organized and supervised the transportation fee schedules and document fees in order to raise the standards of public transport transportation.
Müdürlüğümüz İstanbul sınırları içerisinde 17.09.2020 tarih ve 906 Sayılı İBB Meclis Kararıyla tanımlanan Özel Taşımacılık Sistemi kapsamında yapılan toplu taşımacılık hizmetinin; amaca uygun, planlı, programlı, etkin, verimli ve uyum içerisinde gerçekleştirilmesini sağlayacak şekilde hizmet performansının artırılmasına yönelik yönetim ve denetimine ilişkin işlemler yürütmektedir.
Müdürlüğümüz İstanbul sınırları içerisinde toplu ulaşım araçlarını kullanan şoförlere yönelik belgelendirme, eğitim, denetim faaliyetlerini yürütmektedir.
İstanbul'da taksi hizmetine erişim ve yönetimi için çevrimiçi uygulamalar ile hizmet vermek isteyen gerçek veya tüzel kişilerin,toplu ve kamusal ulaşım hizmetlerinin planlanması, koordinasyonu ve denetiminin sağlanması amacıylaİBB’den “Elektronik Ulaşım Yönetimi Lisansı” verilmektedir.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi sınırları içinde taksi, minibüs, taksi dolmuş, okul/turizm ve diğer servis taşımacılığı kapsamında; UKOME tarafından belirlenen standart ve kriterlere uygun kaliteli taşıtlar ile taşımacılık yapılması amacıyla UKOME Kararıyla Taşıt Hizmet Kalitesi Uygunluk Kontrolü Sistemi (TAHKUK) hayata geçirilmiştir.
İBB Ulaşım Akademi kapsamında toplu taşıma alanında hizmet veren 65.000 şoföre yönelik oryantasyon seminerleri, eğitim seminerleri ve mesleki seminerler başlıkları altında teorik eğitimler verilmesinin yanı sıra, ölçme, değerlendirme ve sertifikasyon programlarının uygulanması hedeflenmiştir.
Merkez
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Bakırköy Ek Hizmet Binası, Osmaniye Mah. Çobançeşme Koşuyolu Blv. No:3 Kat:2 34146 Bakırköy - İSTANBUL