TAŞIT HİZMET KALİTESİ UYGUNLUK KONTROLU(TAHKUK) 

 

TAHKUK sisteminde taşıtların periyodik teknik muayenesinden farklı olarak Toplu Ulaşım Hizmet Kalitesi Değerlendirme Sistemi (TUDES) ve toplu ulaşım yönergelerinde kapsamında belirlenmiş olan yolculuk hizmet kalitesini etkileyen hususlar denetlenmektedir.

 

 

 

Anadolu ve Avrupa Yakasında olmak üzere 2 adet TAHKUK İstasyonu hizmet verecek olup sistem kapsamında mobil saha ekipleri de yer alacaktır. TAHKUK sistemi kapsamında yapılan denetimler plaka sahibinin talebi üzerine olabileceği gibi emniyet birimleri, zabıta ve Toplu Ulaşım Denetim ve Yönetim Merkezi ekiplerince yapılan denetimler sonucunda da yapılacaktır. TUDES ve toplu ulaşım yönergelerine uygunsuzluk gösteren araçlar için TAHKUK denetimi gerçekleştirilecek olup uygunsuzluğun giderilmesi için uygunsuzluğun konusuna göre süre verilecektir.

Halihazırda toplu ulaşım yönergelerinde taşıtların kullanım süreleri belirlenmiş olup plaka sahibinin talep etmesi durumunda yapılacak TAHKUK kontrolü sonrasında uygunluk verilmesiyle mevcut araç yaş sınırı UKOME tarafından belirlenecek süre boyunca uzatılabilecektir.

2 Ekim 2023 Pazartesi itibariyle UKOME tarafından belirlenmiş yaş sınırındaki toplu ulaşım araçları için TAHKUK kontrolleri başlatılacaktır.

28.09.2023 tarihinde gerçekleştirilen UKOME toplantısında Taşıt Hizmet Kalitesi Uygunluk Kontrol Sistemi (TAHKUK) revize edilerek toplu ulaşımda kullanılan taşıtların kullanım süreleri 1 (yıl) uzatılmıştır.

TAHKUK Kontrol Merkezi Lokasyonları

1.Avrupa Yakası TAHKUK İstasyonu

https://maps.app.goo.gl/KuR3xn13v9CvYTue7

Güzeltepe, Mareşal Fevzi Çakmak Cd., 34060 Eyüpsultan/İstanbul

2.Anadolu Yakası TAHKUK İstasyonu

https://maps.app.goo.gl/BFvgeDx74wBLJ4CMA

Soğanlık Yeni Mahalle, Behçet Kemal Çağlar Sk. 34880 Kartal/İstanbul (İSPARK Otopark İçi, Burak Bora Anadolu Lisesi karşısı)

TAHKUK Öncesi Yapılması Gerekenler

1.UKOME Kararlarıyla belirlenen ve aşağıda listesi bulunan Hizmet Kalitesi Göstergeleri kontrol öncesi gözden geçirilmeli, eksiklikler giderilerek (Örneğin; kamera taktırılması, aracın temiz tutulması vb.) TAHKUK kontrol istasyonlarına gelinmelidir.

Hizmet Kalitesi Göstergeleri Kontrol Listesi

2.İBB Meclisi tarafından belirlenen TAHKUK bedeli VAKIFBANK, DENİZBANK ve ING BANK’ın 96070 numaralı İBB otomatik hesabına banka veya mobil bankacılık yoluyla yatırılacaktır. Dekont açıklamasında “ilgili plaka” ve “TAHKUK Bedeli” yazılacak olup dekontun kontrol esnasında beyan edilmesi gerekmektedir.

TAHKUK bedelleri İBB Meclis Kararına göre aşağıdaki şekilde uygulanacaktır.

Rutin TAHKUK:

  • Sarı Taksilerde; 6 yaşından gün almış taşıtlar için 1 TAHKUK bedeli, 7 yaş ve sonrasından gün almış taşıtlar için 5 TAHKUK bedeli alınır.
  • Turkuaz, Siyah ve 8+1 Koltuk Kapasiteli Taksilerde; 9 yaşından gün almış taşıtlar için 1 TAHKUK bedeli, 10 yaş ve sonrasından gün almış taşıtlar için 5 TAHKUK bedeli alınır.
  • Taksi dolmuşlarda; 9 ve 10 yaşlarından gün almış taşıtlar için 1 TAHKUK bedeli, 11 yaş ve sonrasından gün almış taşıtlar için 5 TAHKUK bedeli alınır.
  • Minibüslerde; 11 ve 12 yaşlarından gün almış taşıtlar için 1 TAHKUK bedeli, 13 yaş ve sonrasından gün almış taşıtlar için 5 TAHKUK bedeli alınır.
  • Servis (16+1 koltuk sayısını geçmeyen taşıtlar) 700 TL bedel alınır.
  • Servis (16+1 koltuk sayısını geçen taşıtlar); 1000 TL bedel alınır.

Şikâyet Bazlı TAHKUK:

  • Tüm taşıtlarda bir TAHKUK bedeli uygulanır.

3.TAHKUK bedelini öğrenmek için aşağıdaki linki kullanabilirsiniz.

https://application2.ibb.gov.tr/tulasim/TahkukSearch.aspx

4.TAHKUK randevunuzu aşağıdaki linkten kontrol edebilirsiniz. Randevu için aracınıza ayrılmış olan zaman diliminde size atanmış olan TAHKUK istasyonuna gelmeniz gerekmektedir.

https://application2.ibb.gov.tr/tulasim/TahkukSearch.aspx

TAHKUK Sonrasında Yapılması Gerekenler

  1. Aracınızın yapılan kontrolden sorunsuz geçmesi durumunda UKOME Kararları tarafından belirlenen araç yaş sınırı içinde olması şartıyla çalışma ruhsatnameniz bir yıl uzatılacaktır.
  2. Yapılan kontrol sonrasında eksiklik tespit edilmesi durumunda; kontrol sonrasında tarafınıza verilecek formda yer alan süre içerisinde eksikliğin giderilmesi gerekmektedir. Aksi halde aracın ilgili izin belgesi yenilenmeyecektir.
  3. Yapılan kontrol sonrasında eksiklik tespit edilen araçların eksikliklerini giderip ikinci kontrole gelmesi gerekmekte olup ikinci kontrol için randevu alınmasına gerek yoktur.

 

 

Merkez

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Bakırköy Ek Hizmet Binası, Osmaniye Mah. Çobançeşme Koşuyolu Blv. No:3 Kat:2 34146 Bakırköy - İSTANBUL