info

TAKSİLER VE LÜKS TAKSİLER

Müdürlüğümüz tarafından İstanbul’un taksi ihtiyacını belirlemeye yönelik olarak; kentin coğrafi yapısı, ulaşım türlerinin ağırlıkları, nüfus projeksiyonu, taksi kullanım alışkanlıkları vb parametreler değerlendirilerek vatandaşlarımıza kaliteli bir ulaşım hizmeti vermek adına planlama çalışmaları yapılmaktadır. Bu doğrultuda taksilerin indirme-bindirme yerleri, durakları ve araçları ile ilgili standartlar belirlenmektedir. Değerlendirmesi yapılan başvuruların trafik sirkülâsyonu, yol ve kaldırım geometrisi, trafiğinin akış yönü ve parklanmayı etkileyen diğer hususlar yönünden araştırılmak üzere arazi çalışması yapılarak, başvuru alanı ile ilgili değerlendirmeleri içeren teknik arazi raporu hazırlanmaktadır. Başvuru alanı ile ilgili diğer kurum ve kuruluşlardan görüş almak için resmi yazışmaları yapılır ve kurum görüşleri dikkate alınarak planlama süreci şekillendirilir.

Yeni açılan hastaneler, alışveriş merkezleri, meydanlar, iskeleler ve konut sitelerindeki taksi ihtiyaçlarının giderilmesi için yapılacak durak yerleri planlanarak Taksi Yönetim Merkezi (Taksi Çağrı Merkezi) ile entegrasyonu sağlanır. Taksiler için araç ve şoför standartlarının belirlenmesi çalışması UKOME kararı ile sonuçlandırılmaktadır.

Çalışma Ruhsatı başvuruları internet üzerinden yapılmaktadır. Büyükşehir Belediyemizin internet sitesinde "e-toplu ulasim ruhsat" linkinden esnafımız ruhsat başvurusunda bulunmak durumundadır.

http://e-tuhim.ibb.gov.tr/

Toplu Ulaşım Denetim ve Yönetim Merkezine Katılım amacıyla Taksi Dolmuş Araçları Montaj Randevusu Almak İçin Tıklayınız.

TAKSİ GEÇİCİ ÇALIŞMA RUHSATNAMESİ ALMAK İÇİN İSTENEN BELGELER;

(Periyodik Araç Muayenesi olmayan araçlar için Taksi Çalışma Ruhsatnamesi düzenlenmez)

Taksi sahibinden istenecek evraklar;

  1. Taksi Yönetim Merkezine üyelik belgesi (sözleşmesi) ve cihaz periyodik muayene belgesi,
  2. TC Kimlik No’lu Nüfus Cüzdanı fotokopisi (tüm hissedarların),
  3. Vekil ile müracaat halinde, vekâletname fotokopisi (Aslı ibraz edilecektir),
  4. Motorlu Araç Trafik ve Araç Tescil Belgelerinin fotokopileri (Ruhsat tesliminde aslı ibraz edilecektir),
  5. İlgili oda faaliyet belgesi, (aslı),
  6. Başvuru tarihi itibariyle son 6 (altı) ay içinde çekilmiş vesikalık fotoğraf (tüm hissedarların),
  7. Aynı yıl içinde Taksi Geçici Çalışma Ruhsatname bilgilerinde değişiklik olması durumunda önceki Taksi Geçici Çalışma Ruhsatnamesinin aslı (interaktif başvuru yapıldığında yeni belge tesliminde istenecektir),
  8. Plaka sahibi değişmiş ise satış sözleşmesi/veraset ilamı fotokopisi varsa feragatname fotokopisi ve o yıl verilen Taksi Geçici Çalışma Ruhsatnamesinin aslı (interaktif başvuru yapıldığında yeni belge tesliminde istenecektir),
  9. Taksimetre Sicil ve Muayene Kartı 

Taksi çalışacak, ruhsat sahibi dâhil tüm şoförlere ait evraklar; 

  1. B/C/E sınıfı sürücü belgesi fotokopisi,
  2. Taksi Yönetim Merkezi Üyelik Belgesi (sözleşmesi),
  3. Başvuru tarihi itibariyle 2 ayı geçmemiş Sürücü Belgesi İptal Bilgisi Sorgulaması aslı,
  4. Başvuru tarihi itibariyle 6 ayı geçmemiş, resmi kurumlar için sorgulanmış Adli Sicil Kaydı (5237 Sayılı Türk Ceza Kanununun ‘102.’ ‘103.’ ‘104.’ ‘105.’ ‘109.’ ‘179/3.’ ‘188.’ ‘190.’ ‘191.’ ‘227.’ ve 5326 Sayılı Kabahatler Kanununun ’35.’ maddesindeki suçlardan hüküm giymemiş),
  5. Taşımacı üzerine kayıtlı Sosyal Güvenlik Kurumu belgesi,
  6. Başvuru tarihi itibariyle son 6 (altı) ay içinde çekilmiş vesikalık fotoğraf (tüm şoförler için),
  7. İl Sağlık Müdürlüğü tarafından yetkilendirilmiş merkezlerden alınacak psikoteknik raporu,
  8. İl Sağlık Müdürlüğü tarafından yetkilendirilmiş merkezlerden her yıl alınacak bulaşıcı hastalıklar ve göz sağlığı yönünden (uzman unvanına sahip doktorlardan) sağlık raporu,
  9. İl Sağlık Müdürlüğü tarafından yetkilendirilmiş merkezlerden uyuşturucu kullanmadığı ile ilgili tahlil sonuçlarını gösterir rapor (Başvuru tarihi itibariyle 1 (Bir) ayı geçmemiş), 

• Araç veya Şoförlerden herhangi birinin değişmesi durumunda istenilen evraklar ile birlikte, Toplu Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü’ne müracaat edilerek Çalışma Ruhsatnamesi yenilenecektir. 

Tahsis Belgesi başvurularından istenen evraklar;

  1. Başvuru Formu (Toplu Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğünden alınarak doldurulur),
  2. Vekil ise, Vekaletname (………. Plakalı aracı almaya ve ilgili kurumdan gerekli işlemleri yapmaya ifadesi yazılı olacak),
  3. Motorlu araç tescil ve trafik belgesinin aslı veya noter tasdiklisi,
  4. Adli Sicil Kaydı(resmi kurum için),
  5. Tahsis süresince geçerli olmak üzere verilmiş geçici İlgili Esnaf veya Meslek Odası (ilgili meslek odasının bulunmadığı yerlerde ise şoförler odası) kaydı. (Tescil işlemini müteakip asıl oda kaydı yaptırılacaktır),
  6. Beyanname (Aynı yıla ait), ……………… şahıs şoförlük mesleğini geçim kaynağı olarak seçmiş olduğunu beyan ettiği ifadesi yazılı olacak,
  7. B Sınıfı sürücü belgesi (ehliyet),
  8. İkametgâh il muhabiri Muhtardan en az 2 (ay gün belirtir şeklinde )yıldır ikamet ediyor ifadesi elle yazılı olacak,
  9. Nüfus cüzdanı sureti
     

Merkez

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Bakırköy Ek Hizmet Binası, Osmaniye Mah. Çobançeşme Koşuyolu Blv. No:3 Kat:2 34146 Bakırköy - İSTANBUL