info

Deniz Araçları

Toplu ulaşım Hizmetleri Müdürlüğünün kurulma amacının temel ilkesi İstanbul kentinde toplu ulaşımın güçlendirilmesi ve standardının yükseltilmesiyle trafik sorununa alternatif çözümler geliştirmektir.

İstanbul halkına deniz toplu ulaşımı ve deniz turizmi hizmetini daha etkin ve verimli olarak vermek amacıyla Müdürlüğümüz kurulduğu günden itibaren; yolcuların deniz ulaşımına yönelmesi, kaliteli servis, yüksek standart ve sürdürülebilir ulaşımı seçmesi için deniz toplu taşıma araçları ile ilgili çalışmalar yapılmaya başlanmıştır. Bunun yanında İstanbul genelinde yapılan ulaşım projelerine koordineli şekilde yeni iskele yerleri ve güzergâhlar belirlenerek toplu ulaşımın denizdeki payını arttırmaya yönelik çalışmalar da sürmektedir.  İstanbul’un nüfusu ile yolcu hareketliliğinin sürekli artma eğilimi içerisinde olması, İstanbul ulaşımında denizyolunun önemli bir alternatif olarak değerlendirilmesi gerektiğini ortaya çıkarmaktadır

İstanbul kent içi deniz ulaşımı hâlihazırda Şehir Hatları A.Ş.’ye ait, vapurlar, deniz taksiler, İDO A.Ş.’ye ait deniz otobüsleri ve özel sektöre ait deniz motorlarıyla, Şehir hatları uhdesindeki iskele ve özel sektöre ait kooperatiflerce işletilen iskeleler ile yürütülmektedir.

Yolcu taşımacılığı yapmak isteyen talep sahipleri uygun şartları sağladıktan ve belirtilen belgeleri eksiksiz tamamladıktan sonra Müdürlüğümüze başvurmalıdır.

GEÇİCİ ÇALIŞMA RUHSATI ALMAK İÇİN GEREKLİ BELGELER

Deniz Motorları Geçici Çalışma Ruhsatnamesi alacak olan Şahıs ise;

  1. İlgili Esnaf Odası Mesleki Faaliyet Belgesi, (aynı yıla ait)
  2. 2 Adet fotoğraf,
  3. Denize Elverişlilik Belgesi ,*
  4. Gemi Tasdiknamesi ,
  5. Tonilato Belgesi ,
  6. Bankaya yatırılmış olan harç makbuzlarının aslı,*
  7. Nüfus cüzdanı fotokopisi(T.C. Kimlik Numarası bilgisini içermesi zorunludur)

Deniz Motorları Geçici Çalışma Ruhsatnamesi alacak olan Şirket ise;

  1. İlgili Oda Mesleki Faaliyet Belgesi, (aynı yıla ait)
  2. Denize Elverişlilik Belgesi ,*
  3. İmza Sirküleri,
  4. Ticari Sicil Gazete Kaydı,
  5. Gemi Tasdiknamesi,
  6. Tonilato Belgesi,
  7. Bankaya yatırılmış olan harç makbuzlarının aslı.

Ayrıca, Yıl İçerisinde Geçici Çalışma Ruhsatnamesinin Alınmasına Müteakip Gemi Yenileniyor ise;

  1. Denize Elverişlilik Belgesi Tasdikli Sureti,
  2. Gemi Tasdiknamesi Tasdikli Sureti,
  3. Muvafakat name (Noterden),
  4. Tonilato Belgesi Tasdikli Sureti,

Yıl İçerisinde Geçici Çalışma Ruhsatnamesinin Alınmasına Müteakip Gemi Ebatlarında Değişiklik Yapıldı ise;

  1. Denize Elverişlilik Belgesi Tasdikli Sureti,
  2. Gemi Tasdiknamesi Tasdikli Sureti,
  3. Tonilato Belgesi Tasdikli Sureti,
  4. Nüfus cüzdanı sureti

*Bir önceki yıla ait geçici çalışma ruhsatnamesini almış olan araç sahiplerinin ruhsatnamenin aslı ve kırmızı renkte yazılı belgeleri getirmesi yeterlidir.

Ruhsat Harçları Oyakbank ve Vakıfbank Hesap No : 9996030 Tüm Şubelerinden Tahsil Edilir.

 

8.01.2021 Tarih ve 2021/1-9 Sayılı UKOME Kararı ile İstanbul Sınırları İçerisinde Deniz de Yapılan Taşımacılıklar İçin Geçici Yük Taşıma Ruhsatnamesi, Lojistik Yönetimi ve Terminaller Müdürlüğü Tarafından Verilecektir. Verilecek Ruhsatname İçin İstenilen Evraklar;

  1. Gemi Tasdiknamesi,
  2. Denize Elverişlilik Belgesi,
  3. Tonilato,
  4. Faaliyet Belgesi,
  5. Dekont (EDTS Kodu: 11400,(3.366,00 TL /  Vakıfbank, Denizbank ev ING Bank’ a Yatırılacaktır.) şeklindedir.

 

 

Merkez

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Bakırköy Ek Hizmet Binası, Osmaniye Mah. Çobançeşme Koşuyolu Blv. No:3 Kat:2 34146 Bakırköy - İSTANBUL