Müdürlüğümüz tarafından İstanbul’un taksi ihtiyacını belirlemeye yönelik olarak; kentin coğrafi yapısı, ulaşım türlerinin ağırlıkları, nüfus projeksiyonu, taksi kullanım alışkanlıkları vb parametreler değerlendirilerek vatandaşlarımıza kaliteli bir ulaşım hizmeti vermek adına planlama çalışmaları yapılmaktadır. Bu doğrultuda taksilerin indirme-bindirme yerleri, durakları ve araçları ile ilgili standartlar belirlenmektedir. Değerlendirmesi yapılan başvuruların trafik sirkülâsyonu, yol ve kaldırım geometrisi, trafiğinin akış yönü ve parklanmayı etkileyen diğer hususlar yönünden araştırılmak üzere arazi çalışması yapılarak, başvuru alanı ile ilgili değerlendirmeleri içeren teknik arazi raporu hazırlanmaktadır. Başvuru alanı ile ilgili diğer kurum ve kuruluşlardan görüş almak için resmi yazışmaları yapılır ve kurum görüşleri dikkate alınarak planlama süreci şekillendirilir.
Yeni açılan hastaneler, alışveriş merkezleri, meydanlar, iskeleler ve konut sitelerindeki taksi ihtiyaçlarının giderilmesi için yapılacak durak yerleri planlanarak Taksi Yönetim Merkezi (Taksi Çağrı Merkezi) ile entegrasyonu sağlanır. Taksiler için araç ve şoför standartlarının belirlenmesi çalışması UKOME kararı ile sonuçlandırılmaktadır.
Çalışma Ruhsatı başvuruları internet üzerinden yapılmaktadır. Büyükşehir Belediyemizin internet sitesinde "e-toplu ulasim ruhsat" linkinden esnafımız ruhsat başvurusunda bulunmak durumundadır.
TAKSİ GEÇİCİ ÇALIŞMA RUHSATNAMESİ ALMAK İÇİN İSTENEN BELGELER;
(Periyodik Araç Muayenesi olmayan araçlar için Taksi Çalışma Ruhsatnamesi düzenlenmez, Aracın Cihaz montajının yapılmış olması gerekmektedir.)
Taksi sahibinden istenecek evraklar;
Taksi çalışacak ruhsat sahibi dâhil tüm şoförlerin Toplu Taşıma Aracı Kullanım Belgesine sahip olması gerekmektedir.
Tahsis Belgesi başvurularından istenen evraklar;
Merkez
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Bakırköy Ek Hizmet Binası, Osmaniye Mah. Çobançeşme Koşuyolu Blv. No:3 Kat:2 34146 Bakırköy - İSTANBUL